אני, אפליקציה והמשקיע

יזמים של אפליקציות נתקלים הרבה פעמים בצורך במשקיע.

עלויות הפיתוח של אפליקציה הן יקרות ובסוף התהליך מחכות לנו הוצאות פרסום ותחזוקה שלעתים עולות אף על עלות הפיתוח.

ישנם מודלים כלכליים שונים ומגוונים של שימוש באפליקציות ולא בכולם יש רווח מיד עם הוצאת האפליקציה. סיטואציה זו מעלה אצל היזמים את הצורך במשקיע.

מתי פונים למשקיע?

ככלל, ככל שנדחה את הפנייה למשקיע – זה ישתלם לנו, המשקיע יכניס יותר כסף בשלבים מתקדמים ויסתפק בפחות אחוזים.

המשקיע מסתכל על האפליקציה שלנו כפוטנציאל רווח אבל גם באותה נשימה כסיכון גדול.

ככל שהוא רואה יותר את הסיכון ופחות את הפוטנציאל יפחת הסיכוי לקבל השקעה.

אז מה עושים כדי להגדיל פוטנציאל ולהקטין את הסיכון?

הדרך הנכונה היא לתת למשקיע ערך ולשים את תשומת הלב שלו על הערך. ערך מבחינת המשקיע הוא לקוחות רבים שהתעניינו באפליקציה ומשתמשים בה ובמידת האפשר רווחים שמראים מגמה טובה לאורך זמן כך שיינטעו את הביטחון בערך העתידי של האפליקציה.

הבעיה היא שזה דורש מאתנו לממן את הפיתוח ואת תחילת השיווק ורק אז רק להגיע למשקיע. לא כל אחד יכול לעמוד בזה.

הפתרונות תלויים בסדרי הגודל הכספיים הנדרשים כדי לפתור את הבעיה.

איך הבעיה נראית מנקודת המבט של המשקיע?

למה חשוב לנו להסתכל גם מנקודת הראות של המשקיע?

כדי להגיע להבנה ולהשיג את המטרה שלנו חשוב מאוד להבין את כל נקודות המבט שמעורבות בסיטואציה.

המשקיע נחשף להרבה הצעות להשקעה ובדרך כלל מקבל את ההחלטה שלו במהירות רבה.

כדי שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה מבחינתנו וישקיע במיזם, אנחנו צריכים לעזור לו.

ככל שיבין יותר את המיזם ואת פוטנציאל הרווח, רמת העניין שלו תעלה ואיתה יעלה הסיכוי להצלחה.

איך נכניס את המשקיע לעניין?

אנחנו צריכים לתת לו ״למשש״ את הרעיון. והדרך לעשות זאת מוצגת בנקודות הבאות:

  • לתת לו תכנון גרפי מדויק של האפליקציה (אפיון).
  • להציג לו מוק-אפ של האפליקציה ברמות תפקוד כלשהן.
  • להציג גרסת Demo של האפליקציה.
  • להציג אפליקציה מושלמת בחנות האפליקציות.
  • להציג רשימה מרשימה של הורדות מחנות האפליקציות.

כמובן שככל שנתקדם יותר ברשימה כך נעלה את הסיכוי שלנו.

למשקיע לאפליקציה, כמו לכל עסק אחר, חשיבות להצלחת האפליקציה.

על מנת לקנות את אמונו ולשכנע אותו שאנחנו רציניים ובעלי יכולת, ושהאפליקציה שלנו היא בעלת פוטנציאל הצלחה, צריך להראות את זה למשקיע ולא לדבר על זה.

אם אין לכם אפשרות להגיע לשלב הנכון מבחינתכם, כדאי תמצאו פתרון פיננסי ותגיעו למשקיע כאשר אתם עם פוטנציאל גבוה ועם מה להראות.

בנוסף ליכולות הפיננסיות של המשקיע יש להתייחס גם ליכולות האסטרטגיות שלו. אם אתם יזמים של אפליקציה בנושא מסעדות והמשקיע שלכם הוא בעל רשת אספקת מוצרים למסעדות הקשרים שלו יכולים להיות שווים יותר מכסף.

 

בהצלחה!

איל בן-תמר

חברת ניולינקס

בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים