מה הופך בעל רעיון לאפליקציה ליזם מצליח?

אפליקציה היא עסק לכל דבר ודבר. לעיתים היא חלק מעסק קיים, אבל במקרה של היזם שהתעורר בבוקר ומצא את הדבר הבא מדובר בעסק חדש וצריך להתייחס אליו ככזה.

מה הופך את האפליקציה לעסק שיצליח?

ראשית, רעיון טוב המובן בצורה מושלמת ליזם. זאת אומרת שליזם יש תשובות ברורות לשאלות הבאות:

  • מה הבעיה שהאפליקציה מנסה לפתור?
  • כיצד האפליקציה פותרת אותה?
  • מי הן קבוצות האוכלוסייה העיקריות שנהנות מן הפתרון?
  • האם הפתרון מקדם מבחינה עסקית קבוצה כלשהי?
  • האם ניתן לכמת את הנחיצות של האפליקציה מבחינה כספית?

כאשר יש תשובות ברורות על שאלות אלה, ניתן להתוות את המודל העסקי של האפליקציה.

הדבר הבא שחשוב לבדוק, האם ניתן בכלל ליישם טכנולוגית את האפליקציה – לא כל מה שנראה פשוט ליזם הוא באמת פשוט ולהפך. בשלב הזה ניתן להיעזר בבית תוכנה אשר מציע שירות של פגישת ייעוץ ולהבין את סדרי הגודל של הפתרון.

ישנה חשיבות גדולה, בכל שלב בדרך, לחזור ולבחון מחדש את כל השלבים שוב ולבדוק כי הם מסתדרים יחד – אם גילינו בפגישת הייעוץ כי הבעיה מורכבת ודורשת צוות פיתוח גדול וזמן פיתוח רב, רצוי לבחון מחדש אם זה עומד בקנה אחד עם הנחיצות של האפליקציה והתרגום שלה לכסף. הרעיון הכלכלי ביותר יהיה, אם נצליח לפתח אפליקציה פשוטה שמביאה תועלת בעשרות מיליונים של דולרים אבל לא תמיד זה המצב.

השלב הבא שצריך לבחון הוא הצרכים השיווקיים של האפליקציה. כל אפליקציה היא ייחודית בעניין זה. מה שבטוח, להציב את האפליקציה ב-app store זה לא מספיק ויידרש מאמץ שיווקי שיכלול, בדרך כלל, קמפיין דיגיטלי וייתכן שיהיה צורך להטמיע כלים תומכים בתוך האפליקציה עצמה.

דבר נוסף, אפליקציה היא לא עציץ ואפילו עציץ דורש מים וטיפוח על מנת לשרוד – יש לבדוק מראש מה נדרש על מנת להחזיק את האפליקציה בחיים. כגון, שרתים ווירטואליים, רישיונות תוכנה, תיקון באגים, חדשנות, תוספות שונות ולעתים אפילו מרכז תמיכה. כל אלו עולים כסף ובלעדיהם האפליקציה שלנו תראה בעוד שלוש שנים כמו יצור פרהיסטורי מוזר.

לפני שפרסמנו את המוצר ויצאנו לשוק, רצוי לבחון את כל ההשלכות המשפטיות של האפליקציה, האם צריך להחתים על הסכם שימוש, הסכם פרטיות וכו’. כמובן, רצוי שהמשרד שאתו אתם עובדים יבין באפליקציות וידע לשאול את השאלות הנכונות.

עכשיו, כשאנחנו מבינים מה העלויות בכל שלב ושלב, קיבלנו הצעות מחיר לכולם, נותר לנו לשקול איך אנחנו מממנים את כל הדבר הזה ואז אנחנו מוכנים להתחיל ביזמות.

אז ראינו שלפתח אפליקציה זה לא רק לכתוב קוד ולפרסם אותו בחנות. מדובר ביזמות שדורשת תשומת לב לכל השלבים. רצוי לבחור בית תוכנה שמבין את כולם ויודע לסייע לכם וללוות אתכם בכל השלבים.

בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים